En fredagsbön

Fredagen den 31 mars

Vi är Guds medarbetare. (1 Kor. 3:9)

Jehova tycker om att arbeta. (Ps. 135:6; Joh. 5:17) Han vill att andra ska känna på samma sätt, och därför ger han både änglar och människor trevliga och givande arbetsuppgifter. Han engagerade till exempel sin förstfödde son i arbetet med att skapa. (Kol.1:15, 16) Innan Jesus kom till jorden så var han ”en mästerlig arbetare” vid Guds sida i himlen (Ords. 8:30) Från Bibelns första bok till dess sista kan vi se exempel på att änglarna alltid har fått arbetsuppgifter av Jehova. Efter att Adam och Eva hade syndat och förvisats från paradiset ”satte han keruberna och den flammande svärdsklingan, som ständigt svängde runt, till att vakta vägen till livets träd”. (1 Mos. 3:24) Och i Uppenbarelseboken 22:6 står det att Jehova ”har sänt ut sin ängel för att visa sina slavar vad som inom kort måste ske”. w14 15/10 3:1, 2


 

Ja jag arbetar som min Gud säger, ja så som jag uppfattar Gud. Glädje Utan Droger att jag inte behöver förstärka min glädje över att det är fredag. Det här är i från siten forska dagliga i skrifterna 2016 jag såg att det fanns en för 2017 fast den texten tilltalade mig inte. Jag tyckte att förra årets text var bättre. Fast då var den sista mars en torsdag. Hoppas att Gud har överseende med det att jag ändrade torsdagen den 31 mars till fredagen som det är i år. Ja jag tolkar alla texter så som jag själv vill.

Ja det är ju fredag och det känns underbart och vi ska fira Carina som fyllde år i veckan.

 

Kommentera här: