Göra så gott jag kan.

30

December

Just idag är jag en välsignelse.

Jag öppnar mitt hjärta och ber. Min gårdag är förbi, min morgondag vet jag inget om, men just idag välsignar och bevarar du mig. Idag lyser ditt ansikte över mig och visar mig nåd. Idag vänder du ditt ansikte till mig och lyser upp hela mitt liv. Du min skapare, försonare, beskyddare och givare av liv.

Hur kan jag vara till välsignelse för andra idag?


Jag kan inte förändra det som har skett, och allt som kommer att ske i framtiden vet jag ingenting om vad som kommer att hända. Huvudsaken är att jag inte kränker någon i framtiden. Klart att jag kanske kan såra någon omedvetet. Fast jag vill verkligen inte att någon ska känna sig ledsen på grund ut av mig. Jag kanske inte kan göra allt för någon annan, men jag kan göra så gott jag kan. Jag ber till min Högre kraft att Hen ska ge mig kraft att göra det rätta. Till fördel för andra och mig själv.

 

Kommentera här: