Tack för att jag lever och mår bra!

 

 

 

30 oktober

 

När jag var ny i Al-Anon minns jag att jag hörde folk säga de var tacksamma över att vara anhörig till en alkoholist. Jag behöver väl inte säga att jag tyckte att de var galna! Var inte alkoholisten orsaken till all deras olycka? Jag kunde inte tänka mig att de här människorna hade någonting att vara tacksamma över. Ändå verkade de lyckliga trots alla sina problem (som lät precis som mina egna).

I dag märker jag att jag är tacksam för att ha hittat Al-Anon. Jag behövde också nå något slags botten, känna smärtan och be om hjälp för att få uppleva en bestående lycka. Tack vare Al-Anon har jag kontakt med en Högre Makt som jag inte visste fanns, och jag har vänner som verkligen stöttar mig. Jag har förstått att tacksamhet och förlåtelse är nödvändiga för min sinnesfrid. Nu kan jag verkligen säga att jag är en tacksam Al-Anon - medlem.

 

Dagens påminnelse

I dag ska jag öva mig i tacksamhet. Jag ska tänka på några av de saker, stora som små, som jag är tacksam för. Kanske skriver jag till och med ned listan eller delar med mig av den till en Al-Anon – vän . Ibland kan en pytteliten handling vara ett enormt steg mot att betrakta mitt liv med växande glädje.

 

Det står i min makt att skingra det tätaste mörker i ljuset av förståelse och tacksamhet.”

En dag i taget i Al-Anon

 
Jag är tacksam över att jag hittade gemenskapen. Jag är tacksam över att jag lever efter den svåra miss-handlad 1995. Jag är väldigt tacksam över att jag har nyktrat till, att jag fann AA och att jag skruvade på korken 1997. Jag ska gå på möten i dag. Först på ett ACA möte klockan 10:30 på Maria, efter det ett AA möte i min hemma grupp Rågsved klockan 13:00 och till sist ett Al-Anon möte på Maria igen.
Jag är väldigt glad över att jag har flera olika gemenskaper att gå till. 

Kommentera här: