Rolig fräckis den sista dagen

31 december

Kalle, just fyllda 8 år, satt på polisstationen efter att ha rymt hemifrån

Poliskvinnan frågade varför han hade rymt.

-        Jo, svarade Kalle, innan jag somnade igår kväll hörde jag hur mamma och pappa pratade om hur de skulle klara av att betala amorteringarna på huset. Senare vaknade jag av att pappa stönade fram ”nu… nu drar jag mej ur”. Och så hörde jag hörde jag mamma säga ”vänta… vänta lite, jag kommer snart”.

-        Men vad har det med rymningen att göra? Frågade polisen.

-        Jo. det var då jag tänkte att det inte var nån idé att stanna kvar ensam och ta hand om amorteringarna. Jag är ju för sjutton bara 8 år!


Klart att vi ska skratta på nyårsdagen. Med en liten fräckis i min blogg som är egentligen en nykterhets blogg. Men det är som jag har hört av en vän i min gemenskap som tyvärr inte finns med oss längre: "Det ska vara roligt att vara nykter." Så jag skriver inte bara om nykterhet i min blogg. Jag har numera en massa andra saker i min blogg. Roliga bilder på bilmärken, ordspråk eller en massa andra bevingade ord.
Nu är det som sagt årets sista dag och då ska jag väl se tillbaka på året som har vart. Det är ungefär samma sak som jag ska skriva i min vi 5 blogg senare. Ja vad ska hända i dag? Fästmön arbetar och jag sov verkligen ut. Sov till klockan tio. Medan fästmö fick gå upp redan klockan sex.

 

Kommentera här: