Allt är möjligt

31 augusti

Jag får inte motivation av att ALLT är möjligt utan av att NÅGOT är möjligt.

                                                                                                      Jonas Helgesson


I dag är det från stå upparen och föreläsaren Jonas Helgesson som dessutom lider ut av en CP-skada. Själv har jag hafy en förvärvad hjärnskada. Jag vet inte hur mycket det märks utåt. Det gör det säkert. Men jag får ta det, folk kan tro att jag inte är nykter. Men jag vet med mig att jag inte druckit alkohol över 1 % sedan nitton år tillbaka. Inte medvetet i alla fall. Jag är en nykter alkoholist och har lärt mig det att ta en dag i taget. Jag går på möten och i kväll så är det möte i min hemmagrupp i Rågsveds folkets hus klockan 19:00. Det är ett öppet möte.

 

I dag är det sista dagen på mitt jopp inom schibbsted och i morgon så börjar jag på Aftonbladet. Det är en gammal arbetsplats som jag började på 1989. Det ska bli skönt att få komma tillbaka dit. Jag har klarat mig att hålla mig nykter en dag i taget och belöningarna kommer dagligen. Ingenting är omöjligt som Gunde Svan brukar säga.

Kommentera här: