Anden är med mig

 

 

 

28 maj

 

 

Andlig styrka visar vi i respekt för livet, både det egna, andra människors, djurens och naturens liv, och i erkännandet av en universell livskraft, som många kallar Gud. – Virginia Satir

Om vi tar oss tid att upptäcka den andliga kraften hos allt och alla runt omkring oss, fylls vi av ödmjukhet och vördnad. Om vi betänker vårt beroende av varandra och betänker att alla och envar behövs för att göra bilden av universum fullständig, krymper det motstånd vi kanske känner när vi kämpar med vår egen mänskliga natur.
Vår andliga kraft ökar för varje god gärning vi utför. Och ju mer vår andliga kraft ökar, desto färre blir våra prövningar. Det blir allt mindre svårt för oss att acceptera olika situationer, villkor och medmänniskor för var dag som vi erkänner och respekterar varandra som människor och individer.

Jag kan lära mig att vara ödmjuk och vördnadsfull, och det ska jag börja med i dag. Jag ska söka ”anden” överallt, och jag kommer att upptäcka den.

 

 

I vartenda andetag så är min ande med mig. Ja allt levande väsen som andas, har en ande. Till och med växterna har en ande. Är jag vänlig och omsorgsfull mot alla runt om kring mig. Så brukar de vara vänliga tillbaka. Jag vet att jag råkade ut för någonting ohyggligt för över tjugo år sedan. Fast mycket ut av det kan ha berott på mig själv. Jag var själv inte i mina sinnens fulla bruk. Jag hade en massa olika substanser i mig. Typ alkohol och en massa andra droger säkert. Jag mins själv ingenting ut av den händelsen. Det kan ju bero på smällarna och även på grund ut av det jag hade fått i mig.

I dag så lever jag annorlunda och flyr inte in i olika substanser som förvrider min hjärna. Jag har fortfarande en skada i min hjärna, men jag är ändå inte dum i huvudet. Jag lever och andas precis som många runt omkring mig. Jag vill visa min vänlighet mot dem i dag.

Kommentera här: