Ännu en bra dag framför mig.

 

31 augusti

 

   ”Vilken härlig dag”, brukar folk säga när   det är fint väder. I Al-Anon lär vi oss bland annat att en dags värde inte   beror på vädret utan på våra attityder och på hur vi reagera inför det som   händer.

   Vi kan göra varje dag till en härlig dag.   Al-Anons utmärkta lilla bokmärke Bara   för i dag, utrycker det så här: ”Bara för i dag ska jag vara trevlig .   Jag ska se så bra ut som möjligt, klä mig snyggt, inte höja rösten, inte   kritisera ett enda dugg. Jag ska inte anmärka på någonting och inte försöka   förbättra eller förändra någon annan än mig själv”. Det kommer att göra denna   dagen ljusare för mig och för alla jag kommer i kontakt med!

 

Dagens påminnelse

  Jag ska bestämma mig för   att vara glad hela dagen, varje ögonblick. Jag ska inte ha för stora   förväntningar och det ska skydda mig från att bli irriterad på småsaker som   inte blir precis som jag vill. Jag ska försöka uträtta någonting speciellt,   kanske göra någonting svårt som jag länge skjutit upp. Jag ska le vänligt mot   alla jag möter i dag.

 

Vilken behaglig känsla jag får när jag tänker på att allt jag just nu   behöver bry mig om är den här dagen. Det gör allt betydligt enklare!”

 
 
En underbar väntar mig trots att jag missar dagens Ac-As möte i morse. Men jag ska i alla fall gå på ett AA möte, men jag har inte bestämt mig för Al-Anon mötet i kväll jag tror att jag även hoppar det också. Men jag ska inte må sämre för det. Nu ska vi till mamma och sedan vidare på möte i Rågsved.

Kommentera här: