Kommentera gärna

Dagliga Reflektioner 31 maj.

 

BEREDSKAP ATT TJÄNA ANDRA.

 

…vår sammanslutning kom fram till att vi bara har en uppgift – att föra AA:s budskap vidare till dem, som inte vet att det finns en väg ut.
AA:s TOLV TRADITIONER, sid 106.

 

Ett ljus av frihet skiner klart på mina alkoholistvänner, när vi utmanar varandra att växa. Stegen i vår utveckling är små i början, men varje steg blir en del i en stege som för upp ur förtvivlans brunn till ett nytt hopp. Ärligheten blir mitt verktyg för att lossa de kedjor som fjättrat mig. En sponsor, som är en omtänksam lyssnare, kan hjälpa mig att verkligen förstå budskapet som leder mig till frihet.
Jag ber Gud om mod att leva på ett sådant sätt att AA-gemenskapen kan utgöra ett vittnesmål till Hans förmån. Denna uppgift gör mig fri att dela med mig av tillfrisknandets gåvor i en anda av beredskap att tjäna andra.



Ja jag försöker berätta här hur jag har gjort för att finna min nykterhet och leva i den. Det är härligt att höra i från andra på mötena hur de har gjort. På möten ska man inte kommentera varandras delningar. Fast här tycker jag det är bra med kommentarer och ger mig styrka och stöd. Så tack alla ni som kommenterar mina reflektioner.

Jag har ingen sponsor just nu. Den som jag hade sist lever inte längre så då får jag dela med mig på mötena hur jag mår och om jag skulle må dåligt. Jag är så glad över att ha den här gemenskapen. Det hjälper mig att finna frihet i från envåldshärskaren alkohol som bara leder till döden.

 

 

Kommentera här: