Ja önskar er alla ett gott nytt år. Själv hoppas jag på ett nyktert sådan.

 

Dagliga Reflektioner 31 december.

 

DAGLIGA BESLUT.

 

Tanken att leva tjugofyra timmar åt gången passar främst för individens känsloliv. Rent känslomässigt får vi
inte leva i gårdagen eller i morgondagen.
(AS BILL SEES IT,p. 284)

 

Ett nytt år: 12 månader, 52 veckor, 365 dagar, 8 760 timmar, 525 600 minuter – tid att överväga inriktning, mål och handlingar. Jag måste göra upp en del planer för att kunna leva ett normalt liv. Men känslomässigt måste jag leva inom en tjugofyratimmarsram. Och då behöver jag inte avge några nyårslöften! Jag kan göra varje dag till ett nyår. Jag kan besluta: ”I dag ska jag göra det här… I dag ska jag göra det där”. Varje dag kan jag förbättra mitt liv genom att försöka prestera lite mer, besluta att följa Guds vilja och omsätta AA-programmets principer i handling.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja det är ju inte bara en tiden som gäller. Själv har jag ingen tanke längre på hur länge jag har vart nykter. Fast det är mitt femtonde nyktra år i alla fall. Men jag vet ju det att varje morgon så måste jag ta beslutet att inte dricka någonting i dag. Jag kan köpa pommac och skåla med i kväll. Själv tror jag inte att om jag råkar få i mig lite alkohol så kommer jag att börja supa igen. Jag har själv fått i mig alkohol men direkt när jag märkte att det var alkohol så. Slutade jag att dricka. För jag vet att jag inte kan handskas med alkohol.

Kommentarer:

1 Micke:

skriven

En god fortsättning på det nya året ska du ha Christer,
Det förtjänar du verkligen.

Ha de gött.

Svar: Tack Micke jag önskar dig detsamma!
Christer

Kommentera här: