Ska leva gott denna fredag

Dagliga Reflektioner 9 juli.

JAG ÄR ETT VERKTYG.

Vi bad ödmjukt Honom att avlägsna våra brister.
DE TOLV STEGEN/DE TOLV TRADITIONERNA, sid 45.

Ödmjukhet är ett svårt ämne. Ödmjukhet är inte att tänka sämre om mig själv än jag har anledning till. Ödmjukhet innebär att erkänna att jag gör en del saker bra – det innebär att vänligt kunna ta emot beröm.
Det enda Gud kan göra för mig är det Han kan göra genom mig. Ödmjukhet är att veta att det är Gud, inte jag, som gör det. I ljuset av den kunskapen kan jag knappast yvas över mina framgångar. Jag är ett verktyg, och varje arbete som jag tycks göra utförs av Gud genom mig. Jag ber dagligen Gud att avlägsna mina brister så att jag friare kan ta itu med mina AA-uppgifter av kärlek och tjänande.



Ja jag är ödmjuk mot livet. Det är inte bara jag själv som klarar av leva som jag gör utan jag har en Gud vid min sida. Gud så som jag ser det. Hörde en bra reflektion på gud Godhetens Underbara Direktiv. Det tyckte jag lät väldigt bra. Jag har sagt att jag ser gud som GOD. Är jag god mot andra så är de goda mot mig. Så jag ska leva gott denna fredag, hoppas att ni andra också gör det.

 

Kommentera här: