Min kraft

Ja sista dagen på den andra månaden så det är lika bra att skriva om min kraft. Ja jag tror ju på något ut över det vanliga. Ja en Gud så som jag ser honom eller henne.
Det är kön löst. Min Gud kan både vara en man eller kvinna det vet jag inte.Brukar säga Gud fader i himmelen ser ner till våran moder jord.

Jag överlevde 1995 så det var ju någon som inte ville att jag skulle lämna denna jord.Läkarna sa till mig att jag inte fick dricka någon alkohol på ett år.
Jag drack ingen alkohol på ett år. Träffade där efter en tjej som sa att hon hade vart en alkoholist men hade numera lärt sig att dricka. Vad bra jag sa detsamma.
Men som många av oss med den här sjukdomen. Att en gång alkoholist alltid alkoholist.
Hon tyckte att jag drack för mycket så hon lämnade mig.
Jag sa:" ja men då slutar jag då" "Ja hur länge då?" fick jag som svar.
Efter ett halvår fick jag veta att hona hade träffat en annan medans vi var tillsammans. Men jag trivde i min nykterhet så jag började ändå inte dricka.
Det var den 17 Augusti 1997 som jag satt med min bästa vän och hennes kille och drack min sista folköl. Sedan dess har jag inte druckit något över 1 % alkohol.
Jag trivs med min nykterhet och har lärt mig det att jag behöver bara vara nykter en dag i taget. Jag får be min högra kraft varje morgon att inte inleda mig i frestelsen att börja dricka igen.
För jag vet ju hur det kan gå. Nästa gång så behöver jag inte överleva.
Det är npågon som vakar över mig lättare att kalla den kraften för Gud.

Kommentera här: