Gottgörelse

Ja det finns många människor jag skulle vilja gottgöra.Jag har i alla fall bett om ursäkt till både mamma och pappa.När jag bad om ursäkt till mamma sa hon att hon hade förlåtit mig, det gjorde hon när jag låg på intensiven efter den svåra misshandeln 1995.
När jag kom till farsan och ville be om förlåtelse så var hans nuvarande kvinna med och hoberättade att när jag träffade henne första gången så var jag onykter och hade bett henne att fara.
Så då fick jag även be henne om ursäkt.Fast det finns de på min lista som jag aldrig kan be om ursäkt till.Så som min farmor som är död.
Jag har ju även flyttat till ett ställe där hon bodde när hon levde. Så jag har im mina böner bett för att hon ska förlåta mig där uppe i himlen.
Sedan finns det även de som jag aldrig kommer att kunna få förlåtelse av.En kvinna från Spanien som jag betalade för att ha sex med när jag var yngre.Eller jag vet inte om det var jag som betalade eller om det var mina kompisar som betalade henne som födelsedag pressent.
Det är något som jag ångrar att jag gjorde.Men hela den resan var i fyllans tecken.Jag vet ju inte äns om den personen lever längre och ärligt talat så har jag inget minne ut av det vi gjorde.Vet inte äns om jag tyckte det var skönt.
Antagligen har jag glömt det eller förträngt det.

Kommentera här: