Att be om ursäkt

Ja det nionde steget är ju att be om ursäkt för allt illa jag har gjort andra. Är väldigt dålig på det. Har ju faktiskt börjat med att be min mamma och pappa om ursäkt för allt illa jag har betett mig under alkoholens inverkan. Även av mina bröder har jag bett om ursäkt till. Fast mina andra bröder vil jag inte be om ursäkt till för de är jämt berusade.De skulle verkligen behöva det här programet. Fast det är som i devisen lev och låt leva. Jag kan inte få de nyktra. Det är faktiskt deras egna ansvar. Men det finns fler jag skulle behöva be om ursäkt till. Fast det är lite svårare. Min första fästmö som jag hade. När jag vann en resa till London och skulle få se på chess så lämnade jag faktiskt förlovningsringen hemma. Fast det hände ju aldrig någonting. Fast tanken var ju att om man skulle träffa en tjej så skulle det se bättre ut om man inte var förlovad. Men jag har faktiskt aldrig vart otrogen mot någon ut av mina tjejer. Men en karaktärs defekt jag har är att jag är väldigt slö och även är en egoist i mångt och mycket. Det måste jag faktiskt bättra på mig att sluta vara snål och bli mer givmild och inte bara ska ha och ha. Skulle vilja be om ursäkt till alla jag har skadat under min inverkan ut av alkohol. Många kommer jag aldrig att få träffa igen. En del kanske jag träffar fast jag kommer inte att ha ett minne ut av att jag har skadat dem. Men vem vet kanske någon ut av dem läser denna blogg, så att de förstå att jg vill be om ursäkt för hur jag har betett mig.

Kommentera här: