10 år

I Fredags så var det 10 år sedan jag drack min sista öl. Då drack jag en folk öl. Jag och min bästa vän var på Älvsjö badet och såg teater gruppen ung utan pung. Hon bjöd då på en folköl. Jag hade vart tillsammans med en tjej som lämnade mig för att hon tyckte att jag drack för mycket. Så då tänkte jag att då slutar jag att dricka.  Men hur många gåmger hade man inte sagt det förut. Men så hade jag även sett ett litet anslag om en AA grupp i Rågsved där jag bodde då. AA hade jag ju vart på förut så det viste jag vad det var. Så jag började gå där och gick där ofta. De hade möten en kväll i veckan. Jag gick där och vi utökade blev även GSR där. Men det var en kille som jag harmades över lite. Men han sa till mig efter att jag hade berättat om att efter min behandling så tänkte jag suckande att vara nykter resten ut av livet funkar inte. " Vadå resten ut av livet det behöver du inte utan var nykter bara i dag. Då lärde jag mig att Ta en dag i taget. Så det har ju blivit 3650 dagar ja jag vet ju inte någon dag får man ju dra av på grund av skottåren.

Kommentarer:

1 Marie & Susanne:

skriven

Hej Christer.
Vi skulle vilja intervjua dig om ditt liv.
Hur kontaktar vi dig?
MVH
Marie & Susanne

2 Christer:

skriven

Maila så kan ni kontakta mig.

Kommentera här: