Vill tro i dag

3 december

Vi hör inte till dem som drar sig undan och går förlorade, utan till dem som tror och räddar sitt liv.

Kommentar till Hebreerbrevet 10:39 | Man kan förlora sig själv på många vis, och var och en vet ju att man måste tro på sin sak för att lyckas. Det gäller också när det kommer till själva livet. Tron är, hur man än ser det, alldeles nödvändig för att leva, såväl fysiskt som andligt.


I dag så tog jag texten i från dagens bibel ord. Jag tror på min Högre Kraft, jag tycker att det är lättare att kalla Hen för Gud. Ja jag vet ju inte om Gud är en man eller kvinna. Fast det borde vara en man, eftersom vi oftast brukar kalla honom gör Gud fader. Fast min Gud är Glad Utan Dryckenskap. Jag får ha vilken Gud som jag själv vill. Kan ha Godhetens Underbara Drivkraft. Är vi bara vänliga mot varandra så får vi vänlighet tillbaka.

 

Kommentera här: