Tror på mig själv nu mera

2

APRIL

Just i dag funderar jag över vad jag verkligen tror på

Alla människor både tvivlar och tror på sig själva, på kärleken och på Gud. När vi stöter på svårigheter är det lätt att känna att vi är helt ensamma och övergivna i världen och att nästan ge upp.

När kände jag mig övergiven senast?


Ja jag tror på en Högre kraftoch vem eller vad det är det vet jag inte. Enligt bibeln så dog Guds son för 2021 år sedan i dag. Fast det var inte i dag som Jesus korsfästes utan den 7 april enligt en bok som jag skrev i från förra året.
Huvudsaken är att jag tror på mig själv. Det gär jag i dag. Mer än jag gjorde förut. Jag vaknade ju nykter även i dag. Fast jag kan känna mig övergiven rätt ofta. Det är aldrig någon som hör av sig till mig. Jag är nog inte så kul att prata med. Jag sluddrar på grund av hjärnskadan jag fick 1995 i samaband ut av de svåra missshandeln.

 

Jag tror nu mera på mig själv och att jag har lyckats hålla mig nykter en dag i taget även i dag. Jag tackar min Gud varje morgon som jag vaknar nykter. Jag har den Stora boken till hjälp.

Kommentera här: