Rolig historia om lögner och alkohol

3 juni

Efter en hård dag i rättsalen bestämmer sig domaren för att gå och varva ned på puben.

Nio öl och sju whisky senare raglar han ut och börjar ta sig hemåt. Efter halva vägen mår han plötsligt illa och spyr ned hela sin kostym. När domaren kommer hem lägger han upp en förorättad min.

-         En lortig luffare spydde över hela mej! Klagar han, och den försående frun går och gör en kopp varmt te åt honom.

Nästa dag när domaren kommer hem från jobbet försöker han göra historien lite mer övertygande.

-         Gissa vad Luffaren som spydde ned mej igår var uppe i rätten i dag. Jag gav honom sex månader!

-         Du borde ha gett honom ett år, för han sket i dina byxor också, svarade frun.


Den historien har jag tagit i från en gammal tidning som hette Dassboken. Ja att skylla på andra, det känner jag igen. Det gjorde även jag när jag var aktiv alkoholist. jag ljög hela tiden. När jag hade en sponsor så frågade han om jag visste när en alkoholist ljuger. "När han öppnar munnen"! Ja jag vill hålla mig till sanning i dag, med lögner kommer jag ingenstans. Det är bara jobbigt att hålla reda på dem. Men om mina alkohol bekymmer har jag en annan blogg som jag kan skriva om dem.

 

Kommentera här: