La upp fel blogg

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

4 juli

OBEROENDE

 

JAG FÖRKLARAR MIG KÄNSLOMÄSSIGT OBEROENDE FRÅN MINA FÖRÄLDRAR

  Jag håller på med de värderingar och förväntningar som mina föräldrar införde. Processen att förklara mitt oberoende från min familj fortsätter vidare i vuxenlivet. Idag ger jag mig tillåtelse att emotionellt skilja från min familj av ursprung.

  Att välja olika värderingar och övertygelser från mina föräldrars föräldrar kan få mig att känna mig skyldig. Jag kan behöva försäkra mig om att jag inte "trycker ned min familj" genom att bli en vuxen.

  Att bestämma min egen väg är den viktigaste uppgiften jag måste åstadkomma. Om jag tillåter en skuld för att stå i vägen, måste jag möta ett liv fyllt av vrede, kvävning och en minskad känsla av mitt eget värde.

  Jag förklarar min emotionella självständighet från mina föräldrar idag, med kärlek och respekt för dem och för mig själv. Jag har mod och visdom att urskilja vilka värderingar och övertygelser som är användbara för mig och som jag inte längre kommer att leva med.


Ja mina föräldrar är döda och begravda. Jag tog ju efter mina föräldrars alkoholism, men slutade 1997. Även min pappa skruvade på korken runt 2000 någon gång. Han gick bort 2012. Mamma gick bort 2017. Men jag tyckte inte att hon var alkoholist, men hon sa att hon var det. Men under vår uppväxt så var mamma en storkonsment. Pappa var periodare under min uppväxt så hade han många perioder. Men han levde de sista tolv åren i nykterhet. Jag vet inte om han tog efter min nykterhet som jag hade.  Så mina föräldrar gick bort i vetskap att jag levde nykter. Vi hjälpte mamma mycket under hennes sista tid. Ja klart att det var mest min fästmö som hjälpte till. Själv hängde jag bara med. Jag är väldigt glad över att jag har henne.

 

Min morfar och morfar var absolutister, det var bara för att min morfars far var en alkoholist. Därför rörde han inte en droppe under hela sitt liv. Jag gjorde ett fel den här texten skulle till min blogg Dagen som vuxen. Fast jag la den i Stärka min återhämntning. Jag får lägga upp den rätta bloggen senare.Jag försöker  att lägga upp de här bloggarna varje morgon. Precis som jag gör med den här bloggen. Men här har jag lite blandade inlägg. De där ovan är för oss som växte upp med dysgunktionella föräldrar.

Kommentera här: