Ta tillbaka det jag har förlorat

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 
 

23 maj

Lagrat förluster

   "Denna delning av vår historia med vår sponsor eller informerad rådgivare avslöjar destruktiva mönster i våra vuxna liv samtidigt som vi uppmärksammar missbruket från vårt barnaår. Vi börjar också se vår sorg eller lagrad förlust som ligger under våra beslut att fel hos oss själva och andra." BRB s.110

  Några av våra anseenden med dessa medresenärer handlar om de djupare, självdestruktiva mönstren vi har spelat ut. Vi kan ha antagit att vi var hjälplösa att ändra dessa mönster. Hopp tycktes ha försvunnit från vårt liv.

  ACA återställer hoppet om att vi kan förändras. Programmet når oss att våra destruktiva mönster lärs i barndomen och fortsätter att påverka oss som vuxna. Kunskapen om att vi själva inte är självförstörande ger oss hopp om att förändra det vi tänkte var som oföränderlig perspektiv av oss själva.

  Det blir långsamt klart för oss att oarbetad sorg är grunden till allt beslut och handlingar som resulterade i att skada oss själva och andra. Slutligen kan lättnad från dessa vanor ses som vi höjer våra synpunkter och ser steg två som ger oss hoppet som vi trodde var förlorat för alltid.

På denna dag delar jag med mina medresenärer mitt djupare självförstörande mönster för att hjälpa till att släppa dem. Jag kommer att uttrycka den sorg och förlust som understryker dessa vanor när jag ser till steg två med en förnyad känsla av hopp


I dag så har jag denna text, det är en text som jag försöker att skriva och dela med mig i en blogg som heter Stärka min återhämtning som är en hjälp i från att ha vuxit upp i en dysfunktionell familj. Så att jag blev som jag nu är. Ska ta hand om mitt inre barn och ta hand om det vuxna jaget. Det gör jag i gemenskapen ACA. Jag måste se till det lilla barnet inom mig. Att vara den vuxen som jag ska vara.

 

Kommentera här: