Ja jag har blivit gammal

I dag är det i från en annan blogg som heter Dagen som vuxen.
 

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

7 juli

FÖRYNGRING

Jag kommer att hitta nya möjligheter idag

Jag kommer att se alla nya situationer som tillfällen för ett rikare liv. Jag kommer att värdesätta alla människor jag kommer i kontakt med som lärare som ger lektioner i överlevnad, talar volymer i leenden och hållningar, som bär helhistorier i händerna i kuppade händer.

  Jag kommer att utforska min värld - syn och ljud, smak och lukt och vävnad i livet - bländande detaljer saknas när jag flyttar från dag till dag i en säker och steril rutin.

  Idag kastar jag rädsla och osäkerhet och skärper mina sinnen. Jag känner till världens färskhet, och jag genomgår föryngring. Jag tar av mina vana och känslomässiga förträngningar. Jag utökar min vision med sanning; Ju mer öppet jag är desto friare blir jag; ju mer uppriktiga jag är desto mer solid i min återhämtning. Ju mer medvetna jag är, ju rikare är mina reaktioner på livet.

  Idag litar jag på och glädjer mig i min förmåga till föryngring, och jag skakar av de rädslor och tvivel som skulle dra mig ner. Jag kommer att spränga gränserna för vana och spelrutiner och träda in i en arena som lever med mångfald och mångfald. Jag kommer att känna expansion och glädje i föryngring.


Ja jag skulle ju vilja vara yngre, skulle helst vilja leva om mitt liv. Jag förstörde ju hela mitt liv, genom att jag gjorde som mina föräldrar, jag flydde in i alkoholen. Hela min ungdom så flydde jag. Ja även som barn så flydde jag in i min fantasi. Mitt största nöje, var att sitta och slå i Focus. Det var dåtidens NE i stora böcker. Då fanns det ingen dator med wikipedia. Jag är ju en väldigt nyfike person. Nej nu måste jag äta frukost och sedan bege mig att öppna mötet i Rågsved som har möte 12:30 i Rågsved folkets hus.

 

I dag ska jag även lägga upp denna blogg i min morgon blogg som jag skriver om olika saker varje dag. Allt för min nykterhet till roliga historier och även en massa citat. Det var från början en nykterhets blogg. Nu mera är det en morgon blogg som heter Fredlig.se

Kommentera här: