Vill inte ha tillbaka honom

Dagliga Reflektioner

8 februari.

 

ATT BESEGRA "MR HYDE".

Till och med då, när vi banar oss ny väg, undflyr oss fortfarande friden och glädjen. Det är det stadium många av oss gamlingar i AA har nått. Och det är bokstavligen att helvetes ställe. Hur ska vårt undermedvetna - ur vilket så mycken rädsla, besatthet och falsk förhoppning fortfarande strömmar upp - kunna bringas i samklang med vad vi verkligen tror, vet och önskar? Att besegra Mr. Hyde blir vår främsta uppgift.
(THE BEST OF BILL, p. 42)

 

Att gå på möten regelbundet och tjäna och hjälpa andra är den metod många har prövat och funnit framgångsrik. När jag avviker från dessa grundläggande principer, flyter mina gamla vanor upp till ytan igen och mitt gamla jag kommer också tillbaka med all sin rädsla och bristfällighet. Det slutgiltiga målet för varje AA-medlem är en varaktig nykterhet, som uppnås en dag i taget.

 

 
Jag har nu mera många dagars nykterhet bakom mig, fast fortfarande så går jag på AA möten. Jag var i min hemma grupp i går och jag ska även dit på Söndag då jag öppnar klockan 14:00 i Rågsveds folkets hus. Jag är så glad över att jag bor i Stockholm då jag kan gå på så många möten varje dag. Jag är ju bara nykter en dag i taget nu mera. Om jag skulle sluta att gå på möten så kommer snart Mr. Hyde och knackar på dörren. Genom att gå på möten så motvekar jag honom.

Kommentera här: