Ta det lungt

11

Februari

Just idag ska jag stanna upp.

Att stilla sig en stund genom att till exempel be, lyssna på musik eller skriva dagbok är ett sätt att lära känna sig själv bättre. Det hjälper oss att komma i kontakt med vår inre kraft och styrka och påminner oss om det viktigaste av allt – att hur vi än har det är vi ändå alltid älskade och värdefulla, även om det inte alltid känns så.

Vad behöver jag inte göra idag?


Texten är i från Olle Carlsson:s bok STILLA STUND MED BARNEN 364 TANKAR FÖR STORA OCH SMÅ. I dag är det måndag och idag så startar vänliga veckan. Får tänka på det, fast jag brukar vara vänlig mot mina medmänniskor. Jag hoppas att de uppfattar mig som vänlig. Jag brukar ju få höra på jobbet om uppskattning. Det glädjer mig. Men det är för att jag försöker att hinna med så mycket som möjligt. Ja jag behöver kanske lugna ned mig och stanna upp och tänka efter. Jag behöver inte vara först med allting.

 

Kommentera här: