Jag har rätt att få göra misstag

13

December

Just idag lär jag  mig något om mig själv.

 

Det kan kännas pinsamt att våga erkänna sina egna misstag och det är mycket lättare att börja skylla på andra. Men om vi inte vågar se det som vi inte är så bra på kan vi inte heller bli bättre på det. Då fastnar vi i en ond cirkel där allt är andras fel istället för att fortsätta växa och utvecklas.

Vad behöver jag bli bättre på?


 

Att stå upp för mina fel, att våga erkänna mina fel och brister. Dagens text har jag tagit i från Olle Carlssons bok Stilla stund med barnen. Ja jag behöver ju lära mig att erkänna alla mina fel och misstag som jag gör. Jag har blivit bättre på det. När jag var yngre, så skylde jag ofta på andra, trots att det var mitt egna fel. Nej nu så måste jag äta frukost, för att bege mig till jobbet denna Lucia.

 

 

Kommentera här: