Även jag kan ibland komma med det argumentet

20

Augusti

JA, MEN…

En vän ringde och ville ha råd. Jag lyssnade och gav min syn på saken ”Ja, men…”, sa hon och förklarade med en gång varför min åsikt var fel.

   Jag svarade lite till och försökte med en annan vinkling. ”Ja, men…”, sa hon och om igen fick jag höra varför mitt förslag var odugligt.

   Jag ansträngde mig och hittade fler synvinklar på problemet. Varje gång bemöttes jag av ”Ja, men…”, och till slut gav jag upp. Jag insåg att ingenting jag sa skulle duga. Alla dessa ”Ja, men …,” var till för att försäkra henne om att det inte fanns någon lösning. Att situationen skulle förbli som den var. Och att det kanske var meningen.

   ”Ja, men...” kanvara ett sätt att beklaga sig över det som är fel utan att på allvar vilja göra någonting åt det.


 

Jag försöker att slingra mig ifrån själv problemet. Känner igen mig så mycket. I dag är det möte i ACA gruppen. Förra tisdagen så var jag på rockbjörnen och då hade de inte ens fått upp jalusit till folkets hus., på grund ut av strömavbrott. Vi får hoppas på bättre lycka denna gång. Och att jag får sälskap ut av någon. Jag ska i alla fall vara nere i Rågsveds folkets hus för klockan 19:00 i kväll. Bara be till min Högre Kraft att det är fler som vill komma dit. Och att det inte är någon som säger. Ja, men ..., för det kan faktiskt hjälpa att gå och prata om det som tynger än och dela med sig.

Kommentera här: