Varierad kost för barn

28 september

Man ska ge barn varierad mat så de lär sig tycka om många saker.


Det enda barnet som jag har i min närhet, är mitt bonusbarnbarn. Det kan vara svårt med varierad kost till honom. Han är speciell. Han lider av Glutenintolerans och även av dravetssyndrom. Har även autism och vi ska vara glada över att han äter någonting.

 

Det är många som inte vet vad dravetssyndrom är för någonting. Det är en relativt ny sjukdom, där de har svårt att finna botmedel till den. Det är en hjärnsjukdom och även jag lider ut av en hjärnskada efter den svåra misshandeln 1995.
Själv som barn så fick jag varierad kost. Min mamma lagade väldigt god mat. Själv är jag ingen kock, fast jag började kockskolan, men jag hoppade  av för att jag kände att kockyrket inte var någonting för mig. Fast så ryckte jag in i lumpen och blev kock där i stället. Jag är inte så förtjust i att stå vid spisen.

Kommentera här: