En massa tema dagar i dag

27 Oktober

Hackkorvens dag

Internationella nalledagen*

Internationella religionsfrihetsdagen*

Internationella skolbiblioteksdagen*

Alla svärmödrars dag*

Unik butik-dagen


Ja vad är en hackkorv dåra? En Värmländsk maträtt. Jag vet inte om jag har ätit hackkorv någon gång. Jag tänker lite på pölsa, det borde ju kallas hackkorv. Fast det är inte samma sak pölsan är väl i från Danmark och hackkorv i från Värmland.
Det är ju även internationella nalledagen i dag också. Jag hade nog även en nalle när jag var liten, fast jag minns ingen sådan. Jag har särert förträngt många minnen i från min barndom. 
Även religionsfrihetsdagen i dag och jag är för religionsfrihet. Jag är verkligen för religions frihet. Alla ska få tro på vad och vem de vill. Jag tror på en Högre kraft som jag tycker är enklast att kalla hen för Gud.
Internationella skolbiblioteketsdagen  dag ocså. Jag hängde tyvärr inte på skolbiblioteket när jag gick i skolan. Jag ville ju vara tuff och hängde på skolgården och rökte. Jag var inte mycket för skolarbetet, och det ångrar jag i dag. Så ni unga som går i skolan. Ta vara på den tiden och försök att plugga. Fast när jag själv hörde om att jag skulle göra det när jag var ung. Så tyckte jag bara att det var ett tjat på alla gamlingar. Nu är jag själv en gamling och utan utbildning. Klart jag har ju en barnskötarutbildning ryggen. Fast det var ju när jag var ung och hade precis fyllt 18 år. Men jag började missbruka så det var bara att glömma att arbeta med barn. Jag började med media i stället och nyktrade till 1997.
I dag är alla svärmödrars dag också, jag får se om jag kommer att träffa min svärmor i dag, när vi ska besöka bonusdottern. Hon bor i samma förort som svärmor.
Det är även Unik butikens dag i dag också. Inte för att jag vet vad en unik butik är för någonting. Så det kommer jag inte att fira.

 

Kommentera här: