En bibeltext i dag.

lör. 6 oktober

Paulus skriver: Allt tillhör er. Men ni tillhör Kristus, och Kristus tillhör Gud.

                                                                                                                 1 Kor 3:18-23


Ja det är Gud som äger allt, fast vi måste sköta om våra egna ägodelar. Jag har fått mycket genom att jag lämnar över mitt liv till Gud så som jag ser hen. Godhetens Underbara Drivkraft att om jag är god mot mina medmänniskor, så får jag mycket glädje tillbaka. Vi får mota bort all ondska. För ondskan är Djävulens påfund. Jag hoppas att jag är god och att jag kan glädja mina medmänniskor i dag. I dag tog jag texten Taizé bibelstudier. Jag tror ju på en Högre kraft och vem den Guden jag tror på är ju Gemenskapens Underbara Delningar, eftersom jag går i olika gemenskaper. Ska iväg i morgon till Rågsved klockan 13.00 för ett AA möte.

 

Kommentera här: