Alla får ha sin Gud

[Abraham] sade: "Hör de er när ni anropar dem,
                                          Koranen Ash-Shu'ara', vers 72
I dag har jag tagit text i från Koranen. Jag är varken kristen eller muslim. Jag har aldrig anropat allah fast jag kanske bett till Gud. Men oftast så ber jag till en Högre kraft. Det lättaste jag tänker på är Gud så som jag ser på hen. Jag döpte om honom till Godhetens Underbara Drivkraft att vi är goda och hjälpsamma mot varandra så blir det en mer fridfull värld. Många tror eller tyvker att muslimer är onda. Fast de finns de som är muslimer som tycker att kristna är onda. Så varför ska vi vara onda mot varandra. Ungefär som vi kan hålla på olika idrots lag. Vi behöver inte hata motståndslaget. Jag avskyr allt hat här i världen. Jag vill med min blogg sprida kärlek och förståelse med denna blogg.
 
Ja vem var Abraham då? Jag undrar om Islamister ser Abraham på samma sätt där kan Abraham bli Ibrahim jag tycker att alla ska få ha sin egna tro. Jag själv vet inte vem Gud är bara att det är någon som är större än vad jag själv är.

Kommentera här: