En god gärning Eller?

27 november

Ibland förföljer

Jag paranoida människor.

Som en god gärning.

För att dom inte ska tro

Att dom inbillar sig.


Hittade en ny rolig bok av Gussy Löwenhielm som heter EN LAGOM ROLIG BOK  OM SVERIGE, I ENLIGHET MED JANTE LAGEN.  Ja det där lät ju lite roligt, fast det är ju elakt, fast det är klat att det där är ju ingenting som jag själv skulle göra. Varför skulle jag förfölja någon människa? Känner ingen paranoid människa, jag själv kanske var det under mitt missbruk. Ja det är nog de flesta missbrukarna. De är många som är paranoida, eftersom droger är ju förbjudet att ha. Eller det kanske inte är förbjudet att inneha, utan att sälja det vidare, fast hur ska polisen veta om personen i fråga innehar det bara och inte säljer det vidare. Fast det var många år sedan jag umgicks i dem kretsarna. Jag är inte paranoid längre.

 

Kommentera här: