Bestämma sig för vad man ska göra

PÅFÖLJDER

2 november

Med ena benet i båten och den andra i kanoten trillar du strax i sjön.

                                                                                                                                   Tuscarora


Ja det kan ju stämma, jag började undra vad Tuscarora var för någonting, och fick veta att det var Indianer. Eller de var Irokeér ett indianskt folkslag. Jag tog orspråket i från boken Ordspråk från när och fjärran svensk text Lenart Hellsing.Kapitlet påföljder. Det betyder att vi måste bestämma oss för någonting och inte stå och vela hela tiden.
I dag så är jag ledig och det känns verkligen skönt att få en lång helg. Jag har inte planerat någonting. Fästmön arbetar och jag ska nog ta och försöka snygga till hemma i sovrummet. I kväll så är det hockey på tv vill se att AIK tar tillbaka första platsen i hockey allsvenskan.

 

Kommentera här: