Utan kvinnor hade vi inte levt

8 juni

Kvinnor styr världen... ingen man har någonsin gjort något som helst, som en kvinna inte har sagt till honom att göra eller uppmuntrat honom att göra.

                                                                                                                    Bob Dylan (1941-)


Jag är så glad över att kvinnor finns, nu finns det ju bara en kvinna i mitt liv. Det är min fästmö som jag är dålig på att visa uppskattning för. Jag är väldigt glad över att jag har henne. Men jag är känslomässigt störd på grund ut av min uppväxt och mitt tidigare missbruk. Jag är glad över att jag slipper att fly in i droger, fast fästmön säger att jag flyr in i datorn nu mera. Men det är bättre än i alkoholen.

 

Bob Dylan är en femenist som vann Nobelpriset för ett par år sedan. Min stora idol har tolkat flera av hans låtar. Ulf Lundell  är Sveriges Dylan.

Kommentera här: