Låt barnen idrotta om de vill

11 juni

Om barnet behöver idrottskläder så ska du skaffa det.


Det här är i från Barnualen  Manual för vuxna - livsviktig för barn. En bok skriven av Anette Skåhlberg. Jag kommer att tänka på när jag själv var barn och min pappa sa att det inte var ingen ide att jag höll på med fotboll för att jag inte hade något bollsinne. Jag tappade suget på en gång. Det är det dumaste du kan säga till ett barn. Då är det bättre att peppa dem och tro på dem. Jag har inga egna barn tyvärr, jag har ett bonusbarnbarn som tyvärr inte är som andra barn. Han lider ut av Dravets syndrom. Han behöver all stöttning han kan få. Han kan tyvärr inte hålla på med idrott, men han kan mycket annat.

 

Fast sedan finns de vissa barn som inte är idrotts intresserade, tvinga dem inte att idrotta om de inte vill. Barn ska idrotta för att de tycker att de är kul. Stötta dem än att motverka dem, för att du själv tycker att det är för jobbigt.

Kommentera här: