En känslig fråga

 

5 juni

Frun hade provat alla bantningsmetoder som fanns.

En dag suckade hon djupt efter att ha klivit av badrums vågen och frågade sin man:

-         Vad vill du egentligen ha, en smal stingslig fru eller en tjock trevlig?

Han drog lite på svaret:

-         Det beror på, sa han sedan. Hur smal kan du hålla dig utan att bli direkt otrevlig?


Ja vad svarar man på en sådan fråga. Min fästmä var lite rulltig när vi träffades, och jag var smal, nästan spinkig. Nu har hon gått ned i vikt och jag har blivit tjock. Hon vägrar att väga sig, fast för någon veccka sedan var hon hos läkaren och var tvungen att väga sig. Hon sa att hon hade gått ned i vikt. Fast vikten har ingen betydelse, det är ju personen jag älskar. För hoppningsvis så hoppas jag att jag själv kommer att gå ned i vikt. Tänkte ta och promenera hem i dag, det är en sträcka på en halv mil.

 

Texten ovan kommer i från tidningen Dassboken med en massa roliga historier. Ja vi måste ju även ha lite humor i livet. Bara vi nte skrattar åt varandra utan med varandra. I kväll så är det möte i min hemma grupp ACA, jag var inte på förra tisdagens möte. Men jag ska dit i kväll och hoppas att vi blir flera.

Kommentera här: