Har slutat bekymrat mig för den

6 december

Varför skulle vi bekymra oss för döden? Livet har ju så många viktiga uppgifter som måste lösas först.

                                                                                                                                                KONFUCIUS


Ja det är ju sant, för den kommer vi ju alla att få uppleva. Jag har ju redan gjort det en gång. I samband med den svåra misshandeln 1995. Mitt hjärta hade tydligen stannat i ambulansen därav fick jag en hjärnskada. Den kan säkert fortfarande märkas. Folk kan ha svårt att höra vad jag säger. Jag kan inte springa längre. Fast jag lever i dag och jag orkar inte bekymra mig för döden, för den kan komma när jag minst anar det. Jag måste ju göra det viktigaste saken först att leva.
Ja vem var Konfucios  då? En Kinesisk filosof född 500 år före Kristus.

 

Kommentera här: