Har ju också gjort tavlor

15 december

Målerier har sitt eget liv, som kommer från målarens själ.

                                                                                       VINCENT VON GOGH


Jag har aldrig målat, fast jag gillar ju att skriva. Det är som att jag målar med ord i stället. Jag har ju börjat med ett par texter. Vi får se om det kommer att bli någonting. Texterna kan ju också få egna liv. Ja min favorit artist  som skriver både böcker och ger ut skivor har ju äve slagit in på konsten.

 

Fast ända tavlorna som jag har gjort är att göra bort mig. Fast jag har och har haft släktingar som har målat tavlor.Men jag gillade att rita när jag var yngre. Fat målat har jag aldrig gjort, och jag vet inte om jag kommer att göra det någon gång. Den som lever får väl se.

Kommentera här: