Ja vi kan inte mer än att dö idag

fre, 13 April

Paulus skriver: Vårt hemland är himlen, och därifrån väntar vi den som ska rädda oss, herren Jesus Kristus. Stå därför fasta i Herren, mina kära bröder.

Fil 3:17—4:1


 

I dag är det ju fredagen den 13:e och de sägs att det ska vara en otursdag. Fast det är bara skrock. Det sker mindre olyckor i dag, än andra dagar. Ja i dag jobbar jag, det var faktiskt skönt att ha en dag mitt i veckan ledigt. Jag kom även igång med skrivandet, och det ska jag fortsätta med. Jag skrev en sida i går. Försöka att skriva en sida om dagen, eller en timma om dagen. Ja bibeln kommer jag inte att skriva bara tolv år ut av mitt eländiga liv. Ja det var eländigt, när jag höll på att fly in i alkohol och andra drogen på den tiden. I från att jag var 18 år och uppåt. Det är bra att se tillbaka på livet ibland. Ska titta i gamla dagvöcker i från att jag började skriva lite då.

Jag är inte kristen, fast jag är troende och jag tror på en Högre kraft. Jag missade att gå på mötet i går. Men jag kommer inte att dricka alkohol över 1% i dag.

 

Kommentera här: