Visa min kärlek

2

November

Just idag vågar jag älska.

Jag öppnar mitt hjärta och ber: Jag trodde jag var ensam och såg inte att du redan gick vid min sida. Jag saknade kärlek och gjorde mig oåtkomlig med min skam. Kärleken var så stark att den bländade mig, men nu har den gjort mig levande igen. Du fanns hos mig långt innan jag börjat ana det.

Vad har bristen på kärlek gjort med mig?


Ja det är nog att jag är dålig på att visa kärlek. Det verkar som inte den jag älskar kan förstå min kärlek. Jag fick nog inte så mycket kärlek som barn. Eller jag förstod mig inte på kärleken. Det har skadat mig som vuxen. Jag vill visa min kärlek för många. Jag hoppas att de kan förstå den, trots min oförmåga att visa den. Jag vill ju även ha kärlek tillbaka. Jag vill inte bara ge och ge och inte få någonting tillbaka.

 

Kommentera här: