19 år sedan i dag.

Dagliga Reflektioner 17 augusti.

 

KÄNSLOMÄSSIG SKADA.

 

Vi kommer många gånger att märka, att även om den skada som tillfogats andra i många fall inte varit så stor, så har den känslomässiga skada vi tillfogat oss själva varit det.

DE TOLV STEGEN/DE TOLV TRADITIONERNA, sid 53.

 

Har du någonsin tyckt, att den skada du gjort en affärsvän eller kanske en familje medlem var så obetydlig att du inte behövde be om förlåtelse – särskilt som de förmodligen hade glömt alltihop? Om en sådan människa och den oförrätt jag gjort henne gång på gång dyker upp i mitt sinne och får mig att må dåligt eller känna skuld, då sätter jag den människans namn överst på förteckningen över dem jag skall gottgöra. Jag vet att jag kommer att känna lugn och välbehag inför den människan när jag väl har fullgjort denna viktiga del av mitt tillfrisknande.


Ja det finns en del människor som dyker upp i mitt minne, som jag vet att jag inte kan få tag i. En del andra är döda och som jag inte kan göra någonting åt. Jag måste i alla fall gottgöra mig själv. För jag skadade mig själv väldigt mycket. Exakt är det nitton år sedan jag drack medvetet någonting starkare i alkohol väg.

 

Så i kväll ska jag få en 19 års medalj i mn hemma grupp i Rågsved. Ni är välkommna dit klockan 19:00, det är ett öppet möte. Rågsveds folkets hus har vi mötet. Fast först ska jag jobba och jag är trött eftersom jag var på rockbjörns utdelning i går. Kom i säng vid ett i natt. Sedan ska jag till sjukgymnasten för mitt knä efter jobbet. 18:00 ska jag hjälpa min sponsis,som även hjälper mig.

Kommentera här: