Gå i mot mina rädslor

6 februari

MOD

Oförskräckt, möter jag mina farhågor

 

   Idag ska jag undersöka mina rädslor utan ångest. Rädsla, mer än något annat, kan hålla mig i träldom. Rädsla kan placera kedjor runt min själ och sakta ner mina framsteg i livet.

  Jag kan erövra rädsla. Jag kan möta mina rädslor för att övervinna dem.

Jag lägger mina farhågor i händerna på min högre makt, och rädsla minskar, rädsla förlorar sitt grepp om mig. Centrerad i min högre kraft, jag är fri från oro.

   Idag så släpper jag  de små gnagande rädslor och överväldigande hot som tycks ha mig i ett skruvstäd.

  Idag minns jag att jag inte kommer att frukta, för Gud är med mig.


Ja jag är rädd för mycket, fast ja har växt genom att gå i mot mina rädslor. Jag höll i det praktiska mötet igår i min hemma grupp på AA. Ja även i den ACA grupp som jag går på eftersom jag är kassör där. Den ordinarie var inte där. I kväll så är det möte i mansgruppen som jag går i. Ja jag är rädd för att göra fel.

 

Kommentera här: