Vill inte dricka alkohol i dag!

16 augusti

Det enda syftet

  Det finns de som förutsäger att AA mycket väl kan komma att gå i spetsen för ett andligt uppvaknande över hela världen. Det är både vänligt och uppriktigt sagt av vara vänner. Men vi som tillhör AA måste betänka att denna hyllning och profetia mycket väl kan visa sig vara en drink som stiger de flesta av oss åt huvudet – det vill säga om vi verkligen inbillar oss om att detta är AA:s egentligen syfte och börjar bete oss därefter.

  Vår gemenskap kommer därför ett klokt och troget hålla fast vid sitt enda syfte att föra budskapet vidare till de alkoholister som fortfarande lider. Låt oss motstå det högmodiga antagande att eftersom Gud har gjort det möjligt för oss att klara av ett område väl, så är vi utvalda att bli ett medium för frälsande nåd åt alla.

AA BLIR MYNDIG s 242   


Ja det här är i från en ut av grundarna till AA.  Det är i från som Bill ser det. Jag är glad att jag hittade denna gemenskap. Jag slutade dricka alkohol, på dagen i morgon tjugofem år sedan. Jag hade ju hittat AA i slutet ut av åttiotalet. Men jag hade inte tagit sjukdomen på allvar. Det höll på att ta livet ut av mig. Eller rättare sagt, det tog livet ut av mig i ett par sekunder 1995. Därav hjärnskadan som jag fick. Den 17 augusti 1997. Så satt jag och min personliga assisten och hennes kille på Älvsjö badet och drack folk öl. Det var sista gången som jag drack öl med en alkohol halt över 1% frivilligt. Jag har ju fått i mig alkohol, utan att jag har vetat om det. Fast jag skulle aldrig vilja dricka någon alkohol över 1% igen. Det är bara att inse att jag tål inte alkohol. Därför skjuter jag det första glaset framför mig. I kväll är det möte i den gemenskapen i Årsta kyrka. Det är även ett öppet möte på söndag och då ska jag ta min tjugofem års medalj. Ja om jag nu kommer att få det eftersom jag har ju råkat få i mig alkohol, utan att vara medveten om det. Det är nog dags at sluta nu även med alkoholfria öl. 

 

Jag slutade att dricka med hjälp ut av AA och Bill & Bob stora bok som jag har studerat. Jag kommer även att gå på ett AA möte i kväll i Årsta.

Kommentera här: