Ännu en sen blogg

20 september

Vad spelar det för roll hur livet behandlar mig? Mitt sanna liv lever jag inom mig.

Angela L. Wozniak

  Det sägs att vi lär hur de ska behandla oss. Som vi behandlar dem, så behandlar de oss. Hur vi reagerar på yttre omständigheter i livet beror mycket på hur vi uppfattar dem. Och vi kan själva bestämma hur vi vill uppfatta dem. Vi behöver aldrig någonsin känna oss nedslagna om vi uppfattar allting som nödvändigt för vår utveckling på lång sikt till harmoniska, lyckliga människor.

  Inga yttre omständigheter kan i längden skänka oss den inre trygghet och det självförtroende som vi längtar efter. Och inte heller kan de ha menlig inverkan på vårt välbefinnande, annat än tillfälligt och kortvarigt.

  Vi har lärt oss att bli medvetna om att trygghet, lycka och välbefinnande är något som vi bär inom oss. De glada ögonblicken i livet kan öka vår känsla av trygghet, men det är inte säkert att det varar. Det enda som kan skänka oss sann trygghet är vårt samvete och vårt förhållande till Gud.

Krusningarna på den här dagens yta påminner mig om att jag ska vända mig in mot mig själv.


Ja det här blev en sen blogg. Ja skulle egentligen ha tatuerat mig i dag. Men on som tatuerar mig sms:ade mig i morse och sa att hon hade fått ett problem och skulle sms:a mig sebare jag väntar. Åkte och köpte nya lysrör till badrum/toalett.

 

Dagens text är tagen i från boken var moron ny. Som är en som ska vägleda, framförallt kvinnor som fastnat i ett beroende. Fast jag är en man som lever med en beroende sjukdom. Men har ändå lyckats bli nykter 1997 med hjälp av olika 12 stegs gemenskaper.

Kommentera här: