Vad vill jag med livet?

20

APRIL

ATT KUNNA OCH ATT VÄLJA

Det kommer en punkt i livet då det är viktigare att fråga sig vad man vill göra än vad man kan.

   Som ung måste man upptäcka sin förmåga och testa sin talang. Den naturliga rörelsen är då utåt mot världen – man behöver pröva sin styrka och töja sina gränser. Kämpa sig fram genom livets djungel, lära sig hur det känns att gå vilse och sedan hitta hem.

  Senare blir det dags att börja kalla hem sina trupper, utvärdera sina upptäcktsfärder och strider – de yttre såväl som de inre – och se vilka som var mödan värda. Då är den naturliga rörelsen inåt, mot djupet av sig själv.

  Vilka slutsatser ska man dra av sin erfarenhet? Man har nu lärt sig vad man kan. Men vad vill man göra med sitt liv?


Ja va är det jag vill med mitt liv? Jag har ju ett så stort ego, skulle faktiskt vilja bli av med den. Min stora egocentrering. Fast jag tycker ändå att ja är rätt självuppoffrande. Jag är väldigt självupptagen det beror säkert på min uppväxt. Jag vill kunna ge mer, fast jag har inte så mycket att ge.

 

Kommentera här: