Vad har ålder för betydelse?

27 september

En diplomat är en man som alltid kommer ihåg kvinnans födelsedag men inte hennes ålder.

ROBERT FROST


Det här citatet har jag tagit i från Ordspråk & citat Från förr och nu. Ja vem var Robert Frost då? En amerikansk lyriker. Fast jag brukar inte vara så duktig på att läsa lyrik. Men texten ovan, kan vi ju känna igen. En bra diplomat vet ju vad han ska säga, för att alla ska bli nöjda.

 

Fast vad har åldern för betydelse? Ålder är bara en siffra, det är ju hur människorna beter sig som visar vilken ålder personen är i. Jag har ju flera åldrar att fira, jag kom till jorden för 55 år sedan, jag skadades och dog ett tag för tjugofem år sedan, och fick börja om från början. Med att lära mig att gå igen. Jag slutade att dricka alkohol för 23 år sedan.

Kommentera här: