Har man pengar ska man dela med sig

18 september

Om man vill veta vad vår herre anser om pengar, behöver man bara titta på de människor han gett dem till.

DOROTHY PARKER


Dagens text är tagen i från boken Ordspråk och tankar i tiden. Jag funderade på vem Dorothy Parker var. Då är det bra att wikipedia finns. Jag har ju sett den nyinspelade filmen A star is born. Den gillade jag, dels genom att han hade samma sjukdom som jag har. Fast jag överlevde genom att arbeta med mitt missbruk. Jag skjuter det första glaset framför mig varje dag. Dels genom att skriva den här bloggen om att studera AA:s Stora bok.
 
Ja då förstår jag bättre uttalande som Dorothy menade med tanke på filmen.Tänker på den alkoholiserad artisten Jackson "Jack" Maine som tar hand om de oerfarna  unga vackra barsångerskan Ally Campana.

 

Kommentera här: