Är troende

fre, 25 September
Paulus skriver: Jag vill aldrig någonsin berömma mig av annat än vår herre Jesu Kristi kors.
Gal 6:11-18
Dagens text kommer i från en fransk bibelskola som heter Taizè det är mer för unga. Jag är varken ung eller kristen. Men jag är troende, vad jag tror på, vet jag inte. Jag tror på en Högre kraft. Det har hjälpt mig att bibehålla min egna nykterhet, eftersom jag har fått en beroende sjukdom. Jag har med hjälp av min högre kraft kunnat undvika alkohol över 1% sedan augusti 1997. Om den sjukdomen skriver jag i min andra blogg forska i stora boken.
 
Jag tror på en Högre kraft som jag kallar Gud Glad Utan Dryckenskap. Jag vill inte fly med alkohol längre. Därför lämnar jag över till min Högre kraft med AA:s tredje stegs bön.

 

”Gud, jag överlämnar mig till dig – för att du skall forma mig och göra med mig som du vill. Befria mig från mitt egos slaveri så att jag bättre kan utföra din vilja. Befria mig från mina svårigheter så att segern över dem kan bära vittnesbörd till dem jag vill hjälpa – om din kraft, din kärlek och ditt sätt att leva. Må jag alltid handla enligt din vilja!”

 

Kommentera här: