En rolig historia, lite makabert

26 november

Drängen mötte upp bonden på tågstationen med häst och vagn. Bonden frågar:

-         Har det hänt något ovanligt när jag har varit borta?

-         Nej det har inte hänt något ovanligt.

-         Vad har du på vagnen?

-         De förbrända svinen.

-         De förbrända svinen?

-         Ja, ladugården brann ner.

-         Brann ladugården ner?

-         Ja, den antändes från boningshuset.

-         Har boningshuset brunnit?

-         Ja, ett av ljusen på kistan välte.

-         Vems kista?

-         Er frus.

-         Har min fru dött?

-         Ja, hon ramlade ner från stegen och bröt nacken.

-         Vad gjorde hon på stegen?

-         Hon var full.

-         Det var väl inget ovanligt.

-         Det var det jag sa. Det har inte hänt något ovanligt.


 

Här kom det en liten rolig historia i från boken 601 ROLIGA HISTORIER. Ja det var inte ovanligt att frugan var på snusen. Fast på grund av det, så blev det väldigt nycket kosekvenser. Ja även jag höll på att dö på grund ut av alkoholen 1995. Men jag lyckades att sluta dricka alkohol 1997 med hjälp av AA:s Stora bok.

Ja vi måste ju kunna skratta åt alkoholism och hemskheter som kan hända på grund av missbruk. Jag kan skratta åt min sjukdom. Både min alkoholism och även min hjärnskada som var en konsekvens på grund av mitt missbruk.

Kommentera här: