Tänk om det skulle vara fred i världen någon gång

8 juli

Det är lustigt att det med de relativt få ord som finns i språket går att säga så mycket dumheter.

källa: Robert Storm Petersen


Ja jag tog den här texten i från min egna hemsida. Där jag har en dagens visdomsord som jag har tagit i från sidan dagens citat. Ja varför ska vi säga en massa dumheter?  Vi ska vara vänliga mot varandra. Jag vill vara vänlig mot alla mina medmänniskor. I dag skulle jag vilja att alla ska vara vänliga mot varandra. Tänk om det kunde vara så en dag bara ingen bråkade, inga strider i världen. Inget krig, inga familjebråk. Ingen mobbing eller strider.

 

Ja Robert Storm kallades Storm P och han var väl mest känd för öl märket Tuborg för reklamen när smakat Tuborg  "Du Perikles – Ka' Du sige mig - hvornaar smager en Tuborg bedst?  varpå han svarar "Hvergang".
 

Kommentera här: