Syns jag?

5

Sudda ut sig själv

Jag en gång en italiensk film, jag minns inte längre vad den heter, men en av scenerna har jag svårt att glömma:

   En liten grabb försöker fånga uppmärksamheten hos en grupp vuxna som inte låtsas om honom. Hans alltmer desperata försök till kontakt möts av tystnad och blanka miner. Vad han än säger, hur högt han än skriker, hur hårt han än drar i deras kjolar och byxben får han inget som helst gehör.

   Det var förstås på skämt, men det förstod inte pojken. Först blev han förvirrad, sedan lekte han clown. När detta inte gav något resultat blev han först rasande, sedan ledsen och till slut knäpptyst. Som om han hade börjat tvivla på sin existens.

   Den som utesluts av andra suddar även ut sig själv.  


 I dag så tog jag texten i från boken LÄNGTAN VISAR VÄGEN och i kapitlet för Juli är månadens text från Gemenskap. Ja jag kan nog sudda ut mig själv. Fast det är nog för att jag är ett vuxet barn. Tänkte ha ett möte i vår FB grupp  Rågsveds ACA grupp.

 

Ja vi får väl se om jag kommer att vara själv där. Det har jag vart många gånger. Även när vi har haft fysiska möten. Men nu är Rågsveds folkets hus sommar stängt, så då får jag försöka ha möte på FB.

Kommentera här: