Barns brev till statsministern 1998

 
 
7 juli
 
Taget i från boken Tjära Statsministern! Barns brev till makten av Lotta & william Oudhuis.
 
 
 
Ja vad gör statsministern? Ja det här var ett brev till Göran Persson som satt som statsminister 1998. Ja i dag är det Löfven som sitter på makten. Han kan inte ha det så roligt, nu under denna pandemi. Ja jag tror inte att jag skulle vilja sitta i den positionen. Att vara statsminister, fast jag har i alla fall min politiska åsikt. Jag tror aldrig Vänstern har haft makten. Ja Sossarna borde ta vara på den vänskap som de får i från Vänstern. Om det är folk som kommer hit i flykt i från länder de inte kan bo i, så ska de känna sig välkomna. Fast de sk ju som sag lära sig språket och bidra till samhället. Inte bara utnytja systemet, eller begå brott. Sådana människor tycker jag ska utvisas. Istället för små oskyldiga föräldralösa barn.
Det finns så många utländska brottslingar, som jag tycker kan utvisas. Ja jag vet inte om det är ett rasistiskt tänkande. Men välkomnar vi de hit så borde de kunna följa svenska lagar och regler.

Kommentera här: