Har min egna Gud

27 januar

 

Jag spanar efter Herren, jag väntar på Gud, min räddare: min Gud skall höra mig.

Mika 7:7 Framtidsspaningarnas tid är här, och scenarierna är sällan uppmuntrande. Den som inte seriöst vill pröva budskapet om en Skapare som bär världen, och som både vill och kan bevara oss genom kaos, riskerar att missa sin räddare. Hur klokt är det?


Jag skulle ha lagt upp dagens bibeltext i går men hade missat att sända den. Så jag får ta dagens bibel ord i stället. Ja den Gud som jag tror på har redan räddat mig ett par gånger. Framförallt 1995, då jag var uppe och knackade på pärleporten, men sankte Per släppte inte in mig. Jag har mer saker att göra på jorden. Vad det vet jag inte. Fast det kommer säkert att visa sig. Han fick mig ju även nykter 1997. Ja jag har ju min egna tro. Jag tror på en Gud. Som jag har döpt till Glädjens Underbara Drivkraft. Jag kan även ha en Gud som heter Godhetens Unika Domän. Eftersom jag har så många olika gemenskaper jag går till sä kan jag även kalla min Gud för Gemenskapens underbara Deviser. Eller Gruppens Unika Delningar. Jag kan få ha min egna Gud.

 

Kommentera här: